WatchUSeek Watch Forums banner
1001 - 1020 of 1055 Posts

·
Registered
2,760 Posts
voor de looks moet je het idd niet doen, waar het mij om ging/gaat is de achterliggende gedachte, nl, zélf je horloge monteren bij ETA. Nu zal dit wel niet de bedoeling zijn dat je als particuliere koper bij ETA je horloge gaat maken, maar het principe vind ik interessant. Verschillende autofabrikanten bieden zo een formule aan aan hun (gefortuneerde) klanten. Altijd leuk om iets wat je "zelf" gemaakt hebt te gebruiken...

·
Registered
154 Posts
Als je bijvoorbeeld vandaag een zoekertje plaats en na 2 dagen is het zoekertje gezakt tot op pagina 2 dan kan je uwe thread "bumpen" zodat uwe topic terug van boven staat.

Uppen wordt ook weleens gebruikt.

• Like
Reactions: Inca Bloc

·
Registered
4,796 Posts
Volgens mij ben ik genezen!!!

Heb al 3 maanden geen horloge gekocht. Nog wel een paar keer bij een juwelier geweest maar ook daar niks meegenomen. Bijna een AP, maar was niet echt een klik. Zou meer een aanschaf zijn voor het hebben, dus niet gedaan. Zou ook echt niet weten wat ik erbij wil hebben. Enkel dan een paar horloges die al jaren op de wanted-list staan. Heb nu ~150 horloges en is ook eigenlijk te zot voor woorden,.... Ook qua boeken lezen ed. de boekenkast staat nagenoeg vol en ook daar zou ik niet weten wat er nog bij moet/kan; ben voldaan! :)

Onlangs me meer gaan verdiepen in het bbq'en en daar zit veel tijd in en denk dat ik langzaam aan de horloges op een laag pitje ga zetten. In hoeverre dat het al niet staat.

·
Registered
2,760 Posts
Na een weekendje weg ben ik weer terug aan het werk. Helaas heb ik tijdens dat weekendje uit géén NOS of ander leuks kunnen vinden. Ofwel was het nieuw spul voor de hoogste prijs, ofwel was het rommel. In Luxemburg ben ik wel weer verliefd geworden op Cuervo y Sobrinos. Doodzonde dat de dievengilde toen met mijn Pirata is gaan lopen, want die ik had die vind je niet meer... De spullen die ik leuk vond waren steevast duurder dan ik van plan ben om uit te geven aan een horloge. Wat ik "leuk" vond kostte altijd meer dan 20K, als ik zo een bedrag uitgeef dan draag ik het horloge weer niet. Ik heb in de kluis nog een aantal van die horloges zitten die ik nog de eerste keer moet dragen. Ach ja,zo weet ik tenminste weer waarvoor ik vandaag aan het werken ben...

·
Registered
191 Posts
Na een weekendje weg ben ik weer terug aan het werk. Helaas heb ik tijdens dat weekendje uit géén NOS of ander leuks kunnen vinden. Ofwel was het nieuw spul voor de hoogste prijs, ofwel was het rommel. In Luxemburg ben ik wel weer verliefd geworden op Cuervo y Sobrinos. Doodzonde dat de dievengilde toen met mijn Pirata is gaan lopen, want die ik had die vind je niet meer... De spullen die ik leuk vond waren steevast duurder dan ik van plan ben om uit te geven aan een horloge. Wat ik "leuk" vond kostte altijd meer dan 20K, als ik zo een bedrag uitgeef dan draag ik het horloge weer niet. Ik heb in de kluis nog een aantal van die horloges zitten die ik nog de eerste keer moet dragen. Ach ja,zo weet ik tenminste weer waarvoor ik vandaag aan het werken ben...
Stuur maar op. We moeten toch voorkomen dat ze doorligplekken krijgen ;-)

·
Registered
5,521 Posts
Jelle86 said:
Gaaf ding! Zelf vorige week nog op de rode Ducati (450) op deze foto rondgereden. Wel ff wennen dat rem en versnelling zijn omgedraaid bij je voeten. De grijze SRX is van mijzelf :)
Neem aan dat die trommel in het voorwiel ook wel wennen is / was. Vintage fietsen zijn leuk, maar ook erg ... vintage en we vergeten vaak te technologische vooruitgang. Heb wel eens op een fiets met 4-LS Grimeca gereden (ca $1,500 voor enkel de remtrommel) maar die haalt het niet eens bij een huis, tuin en keuken setje schijven ....

Die SRX blijft toch ook erg leuk - die stond (samen met de TRX 850) hoog op mijn lijstje toen we nog in NL woonden, maar zijn er helaas nooit gekomen

·
Registered
706 Posts
Neem aan dat die trommel in het voorwiel ook wel wennen is / was. Vintage fietsen zijn leuk, maar ook erg ... vintage en we vergeten vaak te technologische vooruitgang. Heb wel eens op een fiets met 4-LS Grimeca gereden (ca $1,500 voor enkel de remtrommel) maar die haalt het niet eens bij een huis, tuin en keuken setje schijven ....

Die SRX blijft toch ook erg leuk - die stond (samen met de TRX 850) hoog op mijn lijstje toen we nog in NL woonden, maar zijn er helaas nooit gekomen
Voor trommel, achter schijf. Inderdaad even wennen, na een tijdje er op te hebben gereden had ik 'm nog niet echt in de vingers helaas.
Mijn eigen SRX'je rijdt een stuk aangenamer (hoewel deze ook al 27 jaar oud is). Op den duur wil ik wel eens naar wat groters. Het lijkt me geweldig om een toermotor te hebben met wat koffers er op en dan een mooie vakantierit te maken.
Op mijn huidige motor heb ik na een uur rijden al last van mijn benen omdat het ding eigenlijk net wat te klein is.

·
Registered
5,521 Posts
Jelle86 said:
.... Op mijn huidige motor heb ik na een uur rijden al last van mijn benen omdat het ding eigenlijk net wat te klein is.
Da's één conclusie ..... echter, de motor is wat ie is, dus de meer voor de hand liggende conclusie is dat jij gewoon te groot bent :-d

Ik hoor wat je zegt, ook m.b.t. een toermotor. Voor mij blijft 'n BMW Boxer het ideale alternatief (persoonlijk geef ik de voorkeur aan airheads). Gewoon 'n "naakte" versie met koffers: ideaal voor toeren en zelfs als je gaat kamperen:

Camping Motor vehicle Tent Vehicle Tree

Paar klikjes en de koffers liggen er naast en kun je op de plaats van bestemming weer lekker rond suizen. Mijn Ducati en café BMW zijn erg leuk, doch als er maar ruimte voor slechts één motor in garage en/of budget is, dan is de BMW mijn keus. Overigens, als jij ooit inderdaad 'n toerfiets gaat kopen, zou ik zeker proberen de SRX ook te houden. Zoiets vind je niet gauw weer ...... En is gewoon te leuk voor "effe 'n rondje om". Ik had de laatste 2 jaar in NL m'n R100R en 'n Honda SLR 650. Die laatste gebruikte ik voor woon-werk verkeer, maar ook af en toe eventjes uitwaaien. 'n Lekkere gooi en smijt fiets, iets minder sportief dan jouw SRX, maar waarschijnlijk ook net wat comfortabeler.

·
Registered
154 Posts
Al iemand in Boedapest geweest? Ik ga eind oktober voor 4 dagen met de vriendin en met mijn ouders...

Als er iemand tips heeft qua restaurants/niet te missen bezienswaardigheden/café's/.... laat maar komen!
Reeds opzoekingswerk gedaan en ga alles bundelen om een reisplanning te maken.

(Er zou blijkbaar een Hublot boetiek zijn in het centrum van Boedapest!)

1001 - 1020 of 1055 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.