WatchUSeek Watch Forums banner
1 - 15 of 15 Posts

·
Registered
38 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Zoals de titel het zegt; wie is hier liefhebber / fan / verzamelaar van Casio horloges en van welke types?

Ik zal met mezelf beginnen.
Van jongs af aan ben ik al fan van Casio. Het liefst zag ik de modellen met wijzers.
Vandaar dat ik dan ook vnl. Edifices ben gaan verzamelen.
Toen de G-Shocks ook analoge modellen gingen vertonen, vond ik ze eerst te bombastisch, maar daarna kwam er toch een zekere bewondering.
Vooral de laatste reeksen (GST) vind ik enorm geslaagd.
Ook de Pro-Trek vind ik knap, omdat ze zowat tussen de G-Shock en de Edifice in zitten.
Intussen is mijn collectie uitgebreid tot +60.
Mijn probleem is dat ik er geen kan wegdoen, soms tot ergernis van mijn vrouw. :cool:
'Je hebt maar 2 armen'...

Zijn er hier nog die zich hierin herkennen?

·
Registered
1,268 Posts
Ik heb hier vanalles rondzwerven, Commodore, Lorus, Pulsar, Fossil, 'kijkshop', maar geen Casio. Het feit dat ik minder tegen stroombronnen kan helpt ook niet. (Ik mis m'n '85 commodore een beetje)

·
Registered
6 Posts
Ik heb net mijn oude Casio A168 vervangen. Was mijn daily voor de afgelopen 5 jaar en was aan vervanging toe. Tot nu had ik enkel een digitaal horloge (telkens een Casio A168) maar onlangs in horloges geïnteresseerd geraakt (Seiko 5, een gateway drug) en dan zo ook weer bij de analoge Casio's terecht gekomen.

Momenteel aan het sparen voor de Casio Oceanus OCW-T200S-1AJF.

15877640

·
Registered
258 Posts
Ja, Casio blijft een top-merk, hoor! Niet duur, maar wel degelijk.
Hieronder mijn 4 Casio's!

1. CASIO AW49HE-2AV. Deze gebruik ik meestal tijdens paragliding vliegen. Goed afleesbaar en als het breekt tijdens een slechte start of landing, ... 25€. Is in de 14 jaar dat ik vlieg nog niet gebeurd!

16087067

·
Moderator G-Shock Forum
21,599 Posts
Ik heb er ook een paar, maar ga ze niet alle 800 hier posten hoor. Meestal draag ik digitale modellen. Ben niet zo’n fan van de meeste (goedkopere) analoge modellen, maar de meer premiums zien er gaaf uit. Ik heb twee MRG-121’s. Degelijk en geven alleen de tijd aan, meer niet (niet eens een datum). Ooit begonnen met 1 in 2000.

Nou vooruit. Dit draag ik nu.

Cheers,

Sjors

There are only 10 kind of people. Those who understand binary and those who don’t.

·
Registered
38 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Ik heb net mijn oude Casio A168 vervangen. Was mijn daily voor de afgelopen 5 jaar en was aan vervanging toe. Tot nu had ik enkel een digitaal horloge (telkens een Casio A168) maar onlangs in horloges geïnteresseerd geraakt (Seiko 5, een gateway drug) en dan zo ook weer bij de analoge Casio's terecht gekomen.

Momenteel aan het sparen voor de Casio Oceanus OCW-T200S-1AJF.

View attachment 15877640
Die heeft goed dienst gedaan dan! :cool:

·
Registered
38 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Ik heb er ook een paar, maar ga ze niet alle 800 hier posten hoor. Meestal draag ik digitale modellen. Ben niet zo’n fan van de meeste (goedkopere) analoge modellen, maar de meer premiums zien er gaaf uit. Ik heb twee MRG-121’s. Degelijk en geven alleen de tijd aan, meer niet (niet eens een datum). Ooit begonnen met 1 in 2000.

Nou vooruit. Dit draag ik nu.

Cheers,

Sjors

There are only 10 kind of people. Those who understand binary and those who don’t.
800??? Ik neem aan dat dat bij manier van spreken is? o_O

1 - 15 of 15 Posts