WatchUSeek Watch Forums banner

1 - 1 of 1 Posts

·
Premium Member
Joined
·
20,651 Posts
Discussion Starter #1
Onlangs werd bekend dat bol.com, het grootste online warenhuis (en ooit als boekenverkoper begonnen ..) zich ook bezig gaat houden met de verkoop van horloges en sieraden. Niet dat bol.com zelf dealer wordt van de merken die op de site te vinden zullen zijn, nee, dat is niet hoe bol.com werkt. bol.com betrekt namelijk alle artikelen van leveranciers. En die leveranciers zijn veelal de dealers waar u en ik hun spullen kopen. De vraag is wat de verhouding in verkoop online en offline voor de juweliers zal zijn. De tijd zal het leren.

Het is wel duidelijk dat bol.com succesvol zal zijn met deze nieuwe toevoeging. Immers, de online verkopen blijven maar stijgen. Hoe het zit met het verkleinen van banden, reparaties, vervangen van batterijen en banden, e.d., dat weet ik niet. bol.com zal daar ongetwijfeld zelf over nagedacht hebben en de nieuwe klanten op wijzen hoe ze e.e.a. zelf kunnen doen of waar ze terecht kunnen.

Hieronder het persbericht van Jeweline Magazine:

Bol.com opent winkel Sieraden & Horloges

Bol.com introduceert een nieuwe productiecategorie in haar webwinkel: Sieraden & Horloges. Klanten in Nederland en België kunnen voortaan rondkijken in deze nieuwe winkel die keuze biedt uit 20.000 tot 25.000 verschillende sieraden, horloges en zonnebrillen voor vrouwen, mannen en kinderen.

Bol.com stelt haar winkel Sieraden & Horloges ook open voor andere winkeliers (met en zonder webwinkel). Het zogenoemde Plaza-concept biedt kleine en grote aanbieders de mogelijkheid om hun assortiment via bol.com online beschikbaar te stellen voor ruim 4,5 miljoen bol.com-klanten.

Winkeliers kunnen bereik vergroten
Bij de aanschaf vinden consumenten het prettig om rond te kijken en het aanbod goed te kunnen vergelijken. “Door onze winkel open te stellen voor andere winkeliers presenteren wij klanten nog meer gemak en keuze in assortiment, prijs en beschikbaarheid. Voor winkeliers bieden we een extra verkoopkanaal met grote bekendheid waarmee ze hun bereik en omzet kunnen vergroten. Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk voor een juwelier met één dorpswinkel om zijn sieraden ook aan de rest van Nederland te verkopen,” aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com.



Gemak en service
Klanten kunnen in de webwinkel terecht voor zilveren en gouden ringen, armbanden, kettingen en oorbellen, horloges en zonnebrillen van verschillende merken. De winkel biedt inspiratiepagina’s, informatie over trends en zoekfuncties waarmee gezocht kan worden op criteria zoals doelgroep, prijs, materiaal, steensoort, kleur, stijl en thema.

Naast het online shoppen kunnen klanten ook rekenen op de service zoals veilig en achteraf betalen, zelf kiezen waar het pakketje bezorgd moet worden, garantieservice en het artikel de volgende dag in huis hebben.

Meer informatie verkopers
Bol.com wil het assortiment sieraden, horloges en zonnebrillen de komende maanden verder uitbreiden.
 
1 - 1 of 1 Posts
Top