WatchUSeek Watch Forums banner

1 - 14 of 14 Posts

·
Registered
17 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Hallo allen,

Na flink wat gelurk en gekwijl op dit forum toch maar eens de moeite genomen om mijzelf te introduceren. Ben Marc en woonachtig in Maarssen (Utr), in het dagelijks leven werkzaam als BI Consultant. Mijn horloge virus is nog niet zolang in ontwikkeling maar al wel direct hardnekkig. Dit begon op het moment dat mijn vader een Rado en een Pequignet kocht en ik met name die laatste erg mooi vond.

Maar ja de prijzen waarin hij shopte waren op dat moment voor mij ontoereikend. Nu een flink wat jaren later ben ik mijn horlogevirus gaan voeden. Het begon 2 jaar terug met de aankoop van een Hamilton Khaki Action.

H63556915.jpg

Voor dit horloge zoek ik eigenlijk weer dezelfde crocoband, mijn huidige is versleten geraakt en heb er nu een no name crocoband opzitten.

Vorig jaar een bonus mogen ontvangen en dat was voor mij de aanleiding om naar een dresswatch te kijken. Ik was altijd al verliefd op de IWC Portugieser maar deze lag ruim buiten budget. Ben toen wederom bij Hamilton gekomen die de Hamilton Jazzmaster Maestro in het assortiment had toegevoegd. Deze toen aangekocht, en nog steeds heel blij mee.
499840d1314253080-if-you-had-$1k-spend-hamilton-jazzmaster-maestro-watch-h32716839-large.jpg

Heb ik nog wensen? Jazeker! Ben erg gecharmeerd van de Omega Planet Ocean Caliber 8500 en ook Rolex staat hoog op het lijstje. Maar dat is lange termijn planning.

Maar nu ook direct even wat anders, ben voor mijn vriendin op zoek naar een horloge. Hierin zijn wat eisen opgenomen:

- Stoer maar ook als dresswatch te gebruiken
- Geen bling bling of diamantjes
- Liefst automaat maar mag ook quartz
- Liefst geen romeinse cijfer aanduiding
-
- Budget max. 500,- euro.

Om idee te geven wat zij zelf tot nu toe wel mooi vind:

- Guess Collection

guess-collection-x69001l1s.jpg

- Seiko SNDX97
sndx97p1.jpg

In de categorie buiten budget vond ze de Omega Seamasters erg mooi, met name de Diver 300M en de Planet Ocean. Maar goed die zijn niet te betalen. Maar hebben jullie suggesties?

·
Registered
1,836 Posts
Een Rado original. Mooie vorm kast is gehard en kan tegen en stootje.

Nu even geen plaatje. Zit aan de telefoon.

·
Premium Member
6,158 Posts
Welkom Marc :-!
Ik zit even te denken over je vraag, maar vind het niet makkelijk, ik zit niet zo in de dames/fashion horloges. Simpele oplossing zou iets van icewatch kunnen zijn, maar als je graag automaat wilt, kun je bijvoorbeeld eens bij de Seiko 5jes kijken, bijvoorbeeld Seiko5 - Fifty Fathoms, maar ook genoeg andere keuze op deze site.

Groeten,

Martin

·
Registered
17 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Een Rado original. Mooie vorm kast is gehard en kan tegen en stootje. Nu even geen plaatje. Zit aan de telefoon.
Hi! Rado is wel een prachtig merk, maar volgens mij ligt de Rado Original qua prijs boven budget. Kon niet direct iets vinden voor het gestelde bedrag. Weet ook niet of ze dit een mooi horloge vind, maar zal hem wel even meenemen in de short(long) list :D
Welkom Marc Ik zit even te denken over je vraag, maar vind het niet makkelijk, ik zit niet zo in de dames/fashion horloges. Simpele oplossing zou iets van icewatch kunnen zijn, maar als je graag automaat wilt, kun je bijvoorbeeld eens bij de Seiko 5jes kijken, bijvoorbeeld Seiko5 - Fifty Fathoms, maar ook genoeg andere keuze op deze site.Groeten,Martin .
Een ICE-Watch heeft ze van haar werk gekregen, maar vind ze niet netjes genoeg voor het werk. Eigenlijk te sportief dus.De Seiko 5 jes ben ik ook tegen gekomen en die spreken mij wel aan, maar volgens mij erg lastig te vinden. Dat je het ook niet makkelijk vind zegt wel genoeg, ik breek mijn hersens er ook flink op :D

·
Premium Member
6,158 Posts

·
Registered
17 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Kijk eens op monsterwatches of... kijkshop. (die laatste verraste mij ook gigantisch)
Monsterwatches is mij bekend, en heb daar de seiko 5 fathoms wel op het oog voor haar. Zij vindt dat op het eerste gezicht wel een mooi horloge, maar nu komt het het liefst wil ze hem even om hebben om te zien of het haar echt staat. En dat is daar niet mogelijk... Qua uurwerk en uiterlijk heeft dit horloge wel mijn voorkeur.

Martin_B said:
Geen automaat, maar ik vind hem wel stijlvol:
Attachment 1197662
Minder stoer, en geen automaat, maar ook niet al te duur. Kun je er ook een stoer bij doen ;-)

Zomaar wat ander tips in de trant die je noemde:

DKNY Ceramic NY8502 - Fashion - Horloges
Triwa Nevil Monocrome - Fashion - Horloges
Vendoux Exclusives Ceramic MR13625-04 - Fashion - Horloges
Tommy Hilfiger TH Lady Fashion K2 TH1781306, Tommy Hilfiger horloge Voor dames. Officiële Tommy Hilfiger dealer, met Garantie

etc... :)
Ik ken haar smaak nu wel een beetje en de enige die daar in zouden voldoen zijn de DKNY en de Triwa. Gaat een lastige klus worden merk ik al, heb al even zitten koekeloeren naar andere opties maar kom heel weinig tegen of het is direct weer te duur.

·
Registered
17 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Goed een onverwachte maar misschien wel uiterst prettige ontwikkeling. Ik kan aan een ZGAN Hamilton Belowzero Lady uitvoering komen voor 400,- incl. factuur en accesoires en extra strap. Is dit een beetje reeele prijs? Ik weet alleen niet hoelang die stil heeft gelegen, de dame in kwestie heeft hem vrijwel niet gedragen. En zijn er dingen waar ik voor moet opletten als ik het horloge ga bekijken?

·
Registered
17 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Lastig te zeggen zonder foto's en zonder leeftijd,....
Heb wat foto's opgevraagd en gekregen.

Het horloge is 4 jaar oud en aangekocht bij Siebel. Bon zit erbij inclusief garantiekaart en de overige toebehoren. Dus dat is wel in orde. Helaas is het horloge wel iets ouder dan de verkoopster eerst dacht/aangaf.

Er zitten 2 bandjes bij, een lederen en een metalen band. wel weer een pluspunt. Het horloge is krasvrij, en volgens verkoopster ongeveer een 10 keer gedragen. Nu is in 4 jaar 10 keer dragen erg weinig.

Is de gevraagde 375,- dan een goed bedrag?

Eventueel ander horloge wat mijn vriendin op het oog heeft is een Tissot PRC-200 welke qua uiterlijk goed bij haar matched. Die heeft zij afgelopen weekend al om gehad.

·
Registered
1,266 Posts
Ik denk dat de foto's hier posten kan helpen bij de inschatting. (door anderen ;) )

·
Registered
319 Posts
Seiko ff zijn groot voor een dames pols. En vind ik persoonlijk meer voor de man. De horloges die je voorstelt zijn +/-38mm. Die tissot is dat een dames chrono? Je hebt namelijk ook een heren quartz.

·
Registered
288 Posts
De Tissot PRC200 automaat heeft een vrij nieuwe ETA aan boord en wel de C01.211 . Die heeft een vrij slechte reputatie. Ik heb een Carson en die heeft dezelfde ETA. Reeds 1 week na aankoop stond de chronowijzer niet op de 12,maar er 0.3s links van. Lelijk.

Dit is onder garantie gemaakt - horloge 6 weken pleite - maar nu loopt de chrono 20s per dag achter. Dat was voor de "reparatie" 6s per dag.
Kijk op het Tissotforum maar naar verdere ervaringen m.b.t. dit mechaniekje. Sommige schrijvers rapporteren gewoon al een total loss.

·
Registered
17 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Een flinke topic kick!

Maar heb uiteindelijk voor haar op Curacao een Tissot PRC200 aangekocht met een flinke korting.
t0552171111300.jpg

Maar nu is het weer mijn beurt! :p

Ga nu opzoek naar mijn Holy Grail (of het echt de Holy Grail gaat worden is een 2e :D)...

Ben opzoek naar een: Omega Planet Ocean Cal. 8500 Refnr: 232.30.42.21.01.001
(dus de stalenband variant).

Helaas zie ik ze wel vaak 2e hands voorbij komen met rubber/leer strap maar niet met de stalenband. En die zoek ik juist voor een wat schappelijke prijs ipv de hoofdprijs (die elk jaar lijkt te stijgen)

Ik ben bereid ervoor te reizen in europa als het een lucratieve deal is. Dus mocht iemand wat weten, let me know! 2e hands of nieuw :)

1 - 14 of 14 Posts