WatchUSeek Watch Forums banner

1 - 11 of 11 Posts

·
Registered
304 Posts
Discussion Starter · #1 ·
... was al heel jong gek van muziek, gitaren en horloges, da's nooit meer goed gekomen b-)

M'n eerste horloge was een Ancre duikersklokkie (60's), m'n eerste 'echte' gitaar een Gibson Flying-V (70's). Momenteel rommel ik wat op het gebied van foto/video/websites/computers en wat daar zo allemaal bij komt kijken. Daarnaast ben ik begonnen met het oefenen op/slopen van oude, kapotte en goedkope horloges, kijken of ik ze zodanig uit elkaar kan halen dat ik ze ook weer werkend in elkaar krijg, of dat ik ze weer aan de praat krijg als ze niet meer lopen. M'n streven is in ieder geval om ooit een mooie en goed werkende Frankenwatch te creëren =] Ondertussen stapelen de horloges plus tools en onderdelen zich op hier, m'n vriendin is bijna net zo gek op die dingen als ik, ook dat nog....

Verder valt er weinig aan m'n 'Basic Information' toe te voegen:

*

Biography:'Retired' musician and sound engineer..

Interests:Watches, computers, guitars, audio/video editing, etc.

Current watch collection:Seiko, Casio, Edifice & G-Shock, Pulsar, Timex, Festina, Lotus, Time Force, Offshore Limited, Swiss Legend, Fossil, Swiss Military, Breil, Lambretta, Danish Design, Swatch, and more...

*

Heb tig gigabyte aan foto's van mijn/onze horloges staan, de verzameling verandert zowat elke week. Zal er binnenkort een paar uitzoeken (of gewoon nieuwe maken eheh) die een beetje een idee geven van wat er zoal in de vitrinekast staat.

Mocht iemand nog iets willen weten, schroom niet om het te vragen ;o)

grtzzz

SJ

·
Registered
4,796 Posts
Welkom!!!! ;-)

Leuk, foto's zijn natuurlijk altijd welkom een gig zal overdreven zijn, maar een paar van je favoriete blijvertjes??
Ook benieuwd wat voor muziek! Heb je in een band gespeeld en/of zelf muziek gemaakt?

·
Registered
304 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Welkom!!!! ;-)

Leuk, foto's zijn natuurlijk altijd welkom een gig zal overdreven zijn, maar een paar van je favoriete blijvertjes??
Ook benieuwd wat voor muziek! Heb je in een band gespeeld en/of zelf muziek gemaakt?
Ben opgegroeid met Led Zeppelin, Black Sabbath, Hendrix, Bad Company, Michael Schenker (Scorpions en UFO), Queen (vóór 1976 en 'mama just killed a man'). Toen kwam de punk op gang met oa The Damned en Sex Pistols, daarna was het Van Halen, Metallica, Iron Maiden, Pantera, Slipknot, Killswitch Engage, m'n lijst van muzikale invloeden en voorkeuren is lang, Sinatra, Piaf en Brel hoor ik net zo graag, al zal ik dat wat minder vaak opzetten. Heb dan ook een zeer uitgebreide muziekcollectie waaronder aardig wat bootlegs, maar da's weer een heel ander forum eheh =]

Heb dus in heel wat bands gespeeld ja. De allereerste was een blues/rock band, toen een paar jaar de punk in, nog een blauwe maandag in de new wave/melodic syntheziser pop, daarna bijna alleen maar hardrock en heavy metal. In 2007 aan m'n linkerarm geopereerd en toen was het gedaan met musiceren. Heb sindsdien de gitaar letterlijk aan de muur hangen. Speel af en toe nog wel voor de lol maar da's echt minimaal. Gedwongen 'retired' muzikant dus...

Ben toen audio en video productie gaan doen, maar da's meer hobby geworden want er valt geen droog brood in te verdienen (tenzij je al je principes overboord gooit) en ik had het eigenlijk wel gehad met de hele muziekscene.
Dus maak ik nu promo-foto's en websites voor bedrijven, repareer thuis computers, etc... moet ergens van leven hè.

Omdat ik voornamelijk thuis werk kan ik voor 99% m'n eigen werktijden bepalen :-d EN het voordeel van niet meer spelen is dat ik weer gewoon horloges kan dragen, YEAH! Toen ik nog (veel) speelde zaten die dingen alleen maar in de weg. Had er altijd wel een paar liggen maar ben de laatste paar jaar eigenlijk pas echt weer begonnen met het 'inzamelen' van klokjes.

My life in a nutshell =]

Een 'paar' favoriete blijvertjes? OK, coming up!

·
Registered
304 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Heb zoals beloofd een paar blijvertjes op de foto gezet :-d

Offshore Limited Tornade, Casio MTD-1065B-1A2V
Timex Intelligent Quartz T2N740, Pulsar PU2007X1

Swiss Military Calibre Target, Military Royale (ipv Swiss Legend Neptune, in reparatie)
Champion No Limits C5200, Tommy Hilfiger Windsurf TH1790775

Seiko SNDC47P1 (zelf gemod), Pulsar PF3505X1
Lotus Lorenzo 15423/4, Casio Edifice EQW-M1100C-1AER

Casio G-Shock GA-110GB, Festina F16454/2
Timex Intelligent Quartz T2N942, Casio 'Beside' BEM-308BL-1AV

Reichenbach RB601, Swiss Legend Trimix Diver GM-01
Christian Audigier Men's Revo, Swiss Legend Trimix Diver 01

Vlnr:
Fossil JR-1156
Fossil JR-1303
Fossil JR-1223

Vlnr:
Festina Chrono Bike F16528/8
Lee Cooper Submariner 090710-C1SSR
Festina La Vuelta F16565/4

Vlnr:
Danish Design IQ12Q851
Breil Tribe TW0481
Time Force Pau Gasol TF2936M02
Casio G-Shock GA-100

De achtergrond wordt wat saai na 3 foto's maar ik dacht laat ik eens creatief doen (en in dat hoekje hangt toevallig net een goeie lamp haha!). Toen de camera eenmaal in was gesteld ging het zo lekker vlot, kon niet meer stoppen ;o)

Besef me nu wel ineens dat het er lichtelijk obsessief uitziet :-s maar who cares, dus binnenkort meer creativi-tijd ;o)

grtzz

SJ

·
Premium Member
6,158 Posts
Indrukwekkende verzameling :-!

Geinige horloge rekjes trouwens, mag ik vragen hoe je daar aan komt?

Groeten,

Martin

·
Registered
304 Posts
Discussion Starter · #7 ·

Groeten,

Martin
Thanks! Ik hou wel van wat afwisseling b-)

Heb nog een zooi allegaartjes staan maar die zijn niet bijster interessant, meer kastvulling zeg maar, ik draag ze nooit. Daarnaast liggen er in een la nog een aantal 'impuls aankopen' waar ik vanaf wil, maar er is weinig animo voor op het moment. Op marktplaats hebben ze het liefst een Ice Watch of TW Steel voor 15 euro of zo, pffrrr... en het zijn niet echt klokjes om hier op WUS te koop te zetten, Adidas en IXXXI tussen de Omega's en de Ebels LOL! Kan er een ebay veiling aan wagen maar ze liggen goed, raak ze tzt wel kwijt dan kan ik zelf weer wat nieuws kopen eheh...

Die horlogehouders komen uit Hong Kong => op Ebay.COM (niet NL) zoeken op 'watch display stand', en de optie worldwide aanvinken. Die hoge rekjes kosten een paar euro per stuk, helaas zijn er maar 1 of 2 verkopers in HK die ze af en toe op voorraad hebben. Ik heb net even gekeken maar kan ze zo snel niet vinden, als ik ze tegen kom stuur ik wel een linkje.

Voor de gewone lage houders (voor 1 horloge) zijn er genoeg verkopers, ze staan er in alle soorten en maten en vooral prijzen! Gewoon net zo lang zoeken tot je ergens een leuke partij voor 20 euro kan krijgen of zo, dus niet de eerste de beste kiezen =] Let wel op als je metalen banden om je klokjes hebt, dan zijn die hoge dingen niet echt geschikt, dat gaat slap hangen en ziet er niet uit. Bij die lage moet je dan ook nog op de omvang letten maar dat blijft giswerk. Voor hele brede bandjes is het ook niet geschikt, daar kun je het best zo'n open display koffertje voor nemen... zal vandeweek wat plaatjes maken, ter illustratie van de (on)mogelijkheden....

grtzz

SJ

·
Registered
4,796 Posts
Idd wat Martin_B al aangeeft, een indrukwekkende verzameling. Erg divers, maar toch ook wel een lijn te ontdekken. Voornamelijk sportieve klokken!! Vind de oranje en gele accenten erg leuk.

Zonde om te lezen dat je noodgedwongen moest stoppen, maar gelukkig heb je de draad wel op gepakt en doorgegaan met iets anders!! Helemaal goed!

·
Registered
304 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Idd wat Martin_B al aangeeft, een indrukwekkende verzameling. Erg divers, maar toch ook wel een lijn te ontdekken. Voornamelijk sportieve klokken!! Vind de oranje en gele accenten erg leuk.

Zonde om te lezen dat je noodgedwongen moest stoppen, maar gelukkig heb je de draad wel op gepakt en doorgegaan met iets anders!! Helemaal goed!
Inderdaad sportieve klokken b-) Ben zelf totaal niet sportief actief maar ja, het design en de uitstraling trekt me, dus chronografen, militaire, piloten- en duikershorloges zijn wel mijn ding. Vind een handgemaakte skeleton, een zakhorloge uit de 19e eeuw of die moderne ontwerpen als Welder en U-Boat ook erg mooi, ik zou het alleen niet snel dragen of kopen, iig niet voor die prijs (tenzij ik de lotto win, maar dat wordt lastig want ik speel niet mee haha!)... en bij de pakken neer zitten is niet mijn stijl ;o)

·
Registered
304 Posts
Discussion Starter · #10 ·

Groeten,

Martin
Ze zijn er nog:

4 Holes Bracelet Wristwatch Watch Display Retail Shop Counter Stand Holder Show | eBay

Tip: koop steeds net zo veel van dit soort dingen dat je onder de 22 euro grens van de douane zit b-) dus zou je er 6 of 7 van deze in 1 x kunnen bestellen.

Heb zelf nu 2 keer een aantal van deze houders gekocht en allebei de keren is het goed aangekomen, goed verpakt ook.

grtzzz

SJ

1 - 11 of 11 Posts