WatchUSeek Watch Forums banner

1 - 8 of 8 Posts

·
Registered
258 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Halo iedereen,
Ik ben op zoek naar een goede horlogemaker in de buurt van Brugge (die zelf nog werkt aan horloges ipv ze door te sturen) om een Seiko automaat te demagetiseren.

Opzenden naar een horlogemaker via postpakket wil ik niet doen want is nu al de derde keer dat ik een horloge ontvang die magnetisch is geworden tijdens het transport, deze keer nogal erg zelfs.

·
Registered
5,391 Posts
de crux: demagnetiseren van horloges

miniman_78 said:
.... Seiko automaat te demagetiseren.
Om eventjes bij de kern van het probleem the blijven: heeft iemand hier ervaring met demagnetiseren?
Op sommige sub-fora wordt daar nog wel eens over gepraat en er worden diverse verschillende apparaatjes gebruikt.
Zijn deze goed (genoeg) of doen ze meer kwaad dan goed?
Kan wel wat gebruikers-ervaringen en tips gebruiken.

Ron

·
Registered
2 Posts
Re: de crux: demagnetiseren van horloges

Hey,

Wel ben namelijk ook op zoek naar iemand die nog aan horloges kan werken in de omgeving van Aalst oost vlaanderen, merendeel stuurt de horloges op naar de fabrikant omdat ze er niet meer kunnen of willen aan werken.
Ivm het demagnetiseren heb ik al apparaatjes tegengekomen die niet zoveel geld kosten omdat op te lossen maar werkt het ? ben ook wel benieuwd naar bevindingen hierover :)

Andy.

·
Registered
1,144 Posts

Beetje late reactie, maar ik ben nog niet zo lang actief op het forum hier. Yzerbyt te Brugge St-Kruis is Seiko dealer en doet ze nog zelf open ipv direct op te sturen. Misschien eens horen of hij iets voor je kan betekenen... Voor mij heeft hij een nieuw saffier in een 1976 Seiko 7009 geplaatst en een originele, passende Seiko band geplaatst. Was dik in orde en nog niet eens zo duur.

Grtz

• Like
Reactions: Gundun

·
Registered
16 Posts

Hallo iedereen,

ik ben op zoek naar een horlogemaker om mijn vintage Zenith te revisioneren.
Ik wil ook graag de case polijsten, maar dit is een zeer gevaarlijke operatie voor de randen van het horloge, dus de horlogemaker moet heel goed zijn...

Vriendelijk bedankt,

Gun

Voor de duidelijkheid:
Hello guys,
I live in Brugge and would like to ask you if you know a good watchmaker in the area where to bring my vintage Zenith for a revision and, possibly, a case polishing. The latter especially is critical, as I would like to avoid messing up with the edges of the case.

Thanks in advance for any help!

·
Registered
10 Posts
Neem eens telefonisch contact op met Delodder in Oostende. Niet zo ver als je van Brugge komt :)
Gewoon eens vragen of hij het materiaal heeft om te demagnetiseren (ik vermoed van wel).
Toen ik nog in Torhout actief was, heb ik over Delodder redelijk wat klachten gehoord. Zo had hij eens een Baume & Mercier verprutst. Hetzelfde verhaal hoorde ik over een Omega.
Ik zou daar dus niet naartoe gaan. Beter om naar Jan Dumarey te gaan. Je vind hem langs de Gistelsesteenweg niet ver van de Carrefour.

1 - 8 of 8 Posts