Hoi allemaal, nieuw op het forum.
Mijn vader stierf in december aan dementie en een deel van de spullen die hij achterliet, kwam deze week bij mij terecht. Ik wist van kinds af aan dat hij een mechanisch horloge had, maar ik denk niet dat ik hem er ooit mee heb zien lopen (zijn dagelijkse horloge was een Casio AQ-709 die ik ook kreeg, maar de oude batterij heeft de module verpest).
Dit is misschien wel de eerste keer dat ik de Pronto heb gezien. Hij heeft een kast van 34 mm en past op polsbandjes van ongeveer 18 mm (een bandaanzet is verbogen). Ik heb de dunne zwarte leren bandjes verwijderd in een poging de kast te openen, maar zonder succes. Op de achterkant staan slechts enkele inscripties: Swiss Made, roestvrij staal, antimagnetisch, incablock, waterdicht, automatisch, plus een serienummer in het midden.
Ik ben om de dag online aan het zoeken, maar zonder succes. Ziet eruit als een Tropic Master, maar heeft niet de inscriptie op de wijzerplaat; en de achterkant ziet er ouder en eenvoudiger uit dan die ik op het net heb gezien.
Trouwens: hij loopt nog steeds en na een paar dagen loopt hij niet merkbaar achter. Het glas heeft zeker betere tijden gekend. Ik ga proberen de bandaanzet recht te laten zetten en een nieuwe polsband te monteren om hem mijn nette horloge te maken.
Ik waardeer ook wat begeleiding over hoe ik dat type achterkant kan openen. Ik heb geen speciaal gereedschap, maar ik zou graag willen zien wat hem laat tikken.