WatchUSeek Watch Forums banner

1 - 20 of 20 Posts

·
Registered
32 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hey NLse WUSers,

Ik loop al een tijdje mee op horlogeforum.nl, nu ook hier een beetje actief.
Wie/wat ik ben: Popma, 36 jaar, lelijk, ondernemer, motorrijder en hou wel van leuke klokjes

klokjes tot zover in bezit:

Tag Heuer aquaracer (blauw)
TWCO (haal ik zondag a.s. bij Robbert, de maker/eigenaar, op)
SAWC gruppo 45 limited edition
H3 Tactical Xtreme-Tec vol carbon (te koop)
en heb nog een oud zakhorloge waar ik weinig mee doe.

Ik hoop altijd nog eens een spaanse TWCO te vinden, maar ik acht die kans zeer klein dat ik die ooit nog eens vind.

so far,

gegroet,

Popma

·
Registered
57 Posts
Van harte welkom!

Je noemt een aantal klokjes die ik nog niet ken :) Maar ik ben nog erg groen op horlogegebied. Heb je plaatjes?

·
Registered
32 Posts
Discussion Starter · #3 · (Edited)
Hallo Astrogoth

Dat je sommige merken niet kent is helemaal niet erg én het verbaast me ook niet!
Even wat uitleg over de merken, te beginnen met TWCO (en half om half SAWC, heeft met elkaar te maken.)

TWCO was een spaans merk, in eigendom van ene José San Antonio (heeft nogal wat verprutst), deze man had vòòr TWCO nóg een merk t.w. SAWC.
SAWC én de oude spaanse TWCO zijn dus eigenlijk niet bekend buiten Spanje.

Recent heeft ene Robbert Suurland het spaanse merk TWCO overgenomen en nu is 't dus een nederlands merk geworden,deze TWCO heb ik dus reeds gekocht.
SAWC maakt ook érg leuke horloges, ook moeilijk te vinden en eigenlijk alleen in Spanje.
Bij toeval trof ik enkele weken geleden een spaanse advertentie waarin een vrijwel nieuwe SAWC gruppo 45 werd aangeboden, gelijk gereageerd en nu is ie van mij :).
De gruppo 45 is destijds gemaakt voor de spaanse luchtmacht.

De H3 Tactical is een horloge wat even op de NLse markt is geweest, de dealer is ermee gestopt omdat er volgens hem nogal wat klachten waren over dit merk.
Vreemd genoeg loopt die van mij als een zonnetje, mankeert niks aan en totaal geen klachten...mazzel?!
Het is een carbon klok, wijzerplaat en band zijn dus carbon, foto's komen hieronder.

Mocht je meer willen weten over de specs e.d. van bovenstaande horloges dan moet je even zoeken op de betreffende namen op het horlogeforum.nl
Ik mag trouwens aannemen dat je de Tag Aquaracer cal. 5 wel kent..al dan niet van google ;)

/edit: voor de duidelijkheid: alle horloges die ik heb zijn automaten, ik heb niks met quartz/kinetic.
en alleen m'n Tag Heuer en SAWC hebben een zichtbodem, beetje jammer want ik hou wel erg veel van een zichtbodem...heb er al wat horloges om laten liggen!

afijn, hierbij de plaatjes:

Mijn SAWC Gruppo 45 limited edition (xx/500)

Dan nu mijn H3 Tactical
dealerfoto:

eigen foto's

en dan mijn hollandsche TWCO (Technical Watch Company, is hier ook een forumgedeelte over gemaakt)
ik heb nog geen eigen foto's omdat ik zondag a.s. dit klokje bij de maker (Robbert) ophaal

• Like
Reactions: Martin_B

·
Registered
57 Posts
mooie afwerking op dat uurwerk in die SAWC.... eta 2892?

·
Registered
32 Posts
Discussion Starter · #5 ·
De SAWC heeft een ETA 2893
En de afwerking is goed!
Een mede HFer heeft 'm al in handen gehad en vond de foto's (ook van internet/google) geen recht doen aan 't horloge in real life..mooi klokje dus inderdaad!
Op HF staan overigens nog wel wat meer foto's van de klokjes.

·
Premium Member
6,158 Posts
Welkom in dit gemoedelijke hoekje van WuS. :-!
Ik zelf zit ook al heel wat jaren op HF, en je zult hier wel meer bekende namen tegen komen.

Groeten,

Martin

·
Registered
32 Posts
Discussion Starter · #7 ·
@MartinB

dank voor 't welkom,

ik had al wat bekende namen gezien, over sommigen moest ik even nadenken(bijv. op WUS Rodi en Rodima op HF).
hoop dat ze hier wat minder (of zelf helemaal niet) zeuren over hommages ;-)

ik zal zien wat ik er hier van kan maken, al lijkt 't hier niet bijzonder druk bezocht :think:

·
Registered
2,722 Posts
Welkom hier!
Het is inderdaad niet bijster druk in het nl gedeelte. Weet ook niet of dit 'vroeger' wel zo was. Zelf ben ik pas ongeveer een half jaar lid. Voor wat meer drukte zul je internationaal moeten hier ;)

·
Registered
32 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Welkom hier!
Het is inderdaad niet bijster druk in het nl gedeelte. Weet ook niet of dit 'vroeger' wel zo was. Zelf ben ik pas ongeveer een half jaar lid. Voor wat meer drukte zul je internationaal moeten hier ;)

voor drukte moet je de hoofdstraat op, de leukste zaken vindt je tóch altijd een beetje achteraf ;) zo ook hier denk ik :D
dank voor 't welkom!

·
Registered
5,392 Posts
Hallo Popma,

welkom hier en leuk dat je wat leven in de brouwerij komt blazen. Hier is altijd plek voor (lelijke) ondernemende motorrijders. Als je wat in de archieven rondneust, zul je lezen dat hier een aantal motormuizen zijn, dus alleen je klokjes noemen volstaat niet. Graag willen we ook over je stoomfiets(en) horen.

Je hebt een leuke collectie maar bespeur wel een hele grote afwezige op jouw verlanglijstje. Laten we wel wezen, als je uit Joure komt, mag deze (of een ander model van CvdK) niet ontbreken:

120212_CvdK_Ariadne_9m.jpg

Wie weet geeft meneer van der Klaauw wel korting aan plaatsgenoten ;-)

RonB

·
Registered
32 Posts
Discussion Starter · #12 ·
@MHe225:
CvdK is een halve plaatsgenoot ja, heb laatst ook wel op 't punt gestaan om een CvdK aan te schaffen (2ehandsje) maar toch niet gedaan.
Hij maakt mooi spul, maar als je m'n andere klokjes ziet, dan heb ik toch een andere voorkeur :) hoewel een CvdK nooit verkeerd is!

Motorrijders heb je hier ook, beter nog: op HF heb ik een topic lopen om komend jaar een HF toerritje te doen..hebben nu zo'n 9 of 10 man gereageerd :D
Mijn stoomfiets, ach..het is een halve tractor volgens sommigen :) het is een Honda VTR SP-2 Black Edition, bij jullie in Texas(?) beter bekend als een RC-51 of Honda RVT SP-2.
Het is een dikke supersport twin, uiteraard voorzien van open dempers..klinkt zoals een twin moet klinken ;)

@MCFR: ik zal zo even een piccie maken van 't zakhorloge, overigens een erfenisje van m'n pa

·
Registered
32 Posts
Discussion Starter · #13 · (Edited)
@MCFR
hierbij een tweetal plaatjes van m'n zakhorloge, het is een Antoine Frères gouden handopwinder.
het klokje draait overigens nog als een trein!

20121211_132958.jpg 20121211_133242.jpg

·
Registered
32 Posts
Discussion Starter · #18 ·
: ) ja of zit ik dan op een verkeerd forum? : )
Als je interesse (en de bijhorende knaken) hebt in m'n klokjes, lijsten/kunst, auto, motor of huis dan mag je je melden.
Voor overige zaken zou ik toch een ander forum opzoeken.

·
Registered
5,392 Posts
Popma said:
Mijn stoomfiets, ach..het is een halve tractor volgens sommigen :) het is een Honda VTR SP-2 Black Edition, bij jullie in Texas(?) beter bekend als een RC-51 of Honda RVT SP-2. Het is een dikke supersport twin, uiteraard voorzien van open dempers..klinkt zoals een twin moet klinken
Honda VTR - in mijn boek bepaald geen tractor. Heeft jaren op mijn verlanglijstje gestaan, maar mijn vrouw was daar niet zo gelukkig mee. En ben helemaal met je eens dat die fietsen met open dempers klinken zoals twins horen te klinken.
En tractors .... ik wilde destijds mijn tractor (BMW airhead) inruilen voor een wat flisendere van hetzelfde merk, maar ook dat kon niet op de goedkeuring van Anneke rekenen. Maar goed, als je ze niet in de garage kunt hebben, dan maar een virtueel exemplaar; ik wisselde elke paar weken mijn VTR en R1100S screen-savers:

R1100S_1.jpg
971124_97_VTR1000.jpg

Rijd nog steeds tractors ('77 R100RS cafe conversie en '95 R100R Classic - verklaart mijn avatar) maar heb ook een magnifieke V-twin (Ducati MH900e 225/2000 - verklaart mijn schern-naam) in de garage.

Ron
(inderdaad, Texas USA)

PS - wel een heel mooi zakhorloge; heb deze nog niet eerder gezien en kende het merk zelfs niet

·
Registered
326 Posts
Als er een keer een motorrit komt en ik ben in de buurt, ben ik erbij! (BMW K75 met momenteel wel extreem lawaaiierige uitlaat en helaasch net uitgeschreven aangezien ik voor lange tijd in het buitenland ga zijn)

1 - 20 of 20 Posts