WatchUSeek Watch Forums banner

1 - 1 of 1 Posts

·
Premium Member
20,641 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Op speciale aanvraag is een rose gouden Flying Dutchman gemaakt!Hoewel goud niet speciaal mijn ding is wilde ik het experiment wel aangaan. Voor deze speciale uitvoering is de kast kleiner geworden, 43 mm diameter en slechts 9,5 mmhttp://pellikaantiming.us1.list-man...7746800cf5f669a1d8&id=29df3254cf&e=74d8302d62 dik. Ook is er een grotere werkhouder van staal gebruikt om kosten en gewicht binnen de perken te houden. Een dress horloge moet ook gewoon wat kleiner zijn om elegantie uit te stralen en subtiel bij een pak te staan.Het mooie is dat het resultaat erg sjiek is, terwijl het design en de herkenbaarheid gewoon blijven staan. Geïnspireerd door dit horloge heb ik ook een paar typische dress wijzerplaten ontworpen in mat zilver. Er wordt nu hard gewerkt om hierop gebaseerd nieuwe horloges te gaan maken!

Werkzijde horloge
Als uurwerk wordt een elaboree uitvoering gebruikt. Naast de cotes de geneve is ook perlage op de platine en de ankerbrug toegepast. Het afregelen gaat bij deze uitvoering zeer goed, de gangresultaten top!

Is dit horloge ook te koop?
Ja, het zit echter in een andere prijsklasse dan eerder gebruikelijk. Informeer hierover bij de maker.

Zijn er opties?
Ja er zijn opties, voordeel van hogere kosten is dat opties van custom wijzerplaten, of een van de reeds ontworpen wijzerplaten die nog confidentieel zijn ook allemaal mogelijk zijn. Mijn eis is dat het resultaat erg mooi moet zijn.

Is hij dan snel klaar?
Dat helaas niet, het maken van de kast neemt enkele maanden. Het realiseren van een nieuwe wijzerplaat duurt ook even. Wel kun je op deze manier iets heel speciaals maken.

1 - 1 of 1 Posts