WatchUSeek Watch Forums banner

1 - 2 of 2 Posts

·
Premium Member
20,641 Posts
Discussion Starter #1
PELLIKAAN timing Nieuws

Pellikaan Timing Flying Dutchman Perpetuum

Perpetuum....
De automatische horloges van Pellikaan timing zijn klaar en hoe! Onder de naam perpetuum drijft het top uurwerk van ETA, de 2892A2 de lichtgevende breguet wijzers aan. Zolang je het horloge draagt is het een perpetuum mobile; daarna heeft het nog een gangreserve van 44 uur. Het datumvenster was lang tobben, het verstoord meestal het ontwerp, maar is wel handig, dus wat nu... De oplossing heb ik gevonden in de integratie van het datumvakje in de lijnen van de wijzerplaat. Meer informatie natuurijk op de website !

Horloge middag !
Zondag 12 december bij Helsloot juweliers op het Oudkerkhof in Utrecht zal Hubert Pellikaan text en uitleg geven bij zijn horloges. Een en ander onder het genot van een hapje en drankje natuurlijk. Alle nieuwe modellen zijn daar ook te zien, evenals schetsen van modellen die nog op de tekentafel liggen. Tot zondag!

Waar vind ik Helsloot juweliers?
Read More

Hubert Pellikaan op RTV Utrecht !
Interview met horloge maker Hubert Pellikaan door Rommert Schrijver op RTV Utrecht.

Bestel nu !

·
Registered
4,670 Posts
Het design van Pellikaan spreekt me altijd erg aan, ik vind het alleen erg jammer dat al zijn horloges een kastdiameter van 45mm hebben. Dat is toch net een slagje te groot voor me. Als hij in de toekomst misschien ook wat andere maten gaat produceren lijkt het me leuk om een echt Dutch Made horloge in mijn collectie op te nemen.

1 - 2 of 2 Posts