WatchUSeek Watch Forums banner
281 - 300 of 331 Posts

·
Registered
26 Posts
A) Gevarieerd ook met een aantal "stukken" die ik nog niet eerder gezien heb.

B) Ik moet het vragen: zijn / waren sommige van deze auto's van jou of waren die toevallig voorhanden om als achtergrond te dienen. Iets zegt mij als jij een bandje aan je horloge hebt dat precies bij de auto past, dan ....

C) Doorgaans zit de edit mogelijkheid in de grijze balk onderaan je reeds bestaande post:
Weet niet of deze optie beschikbaar is voor (nieuwe) leden met nog een beperkt aantal posts.
Nog eens, welkom en we hopen vaak van je te horen, eh, lezen / zien.
A) Welke stukken had je nog nooit gezien? De kickstarters?

B) Alleen de BMW is van mij, de rest niet. De bandjes zijn allemaal bekende race-kleuren. Het bandje bij de BMW is in M-kleuren, het bandje bij de zilveren Porsche is in Martini-kleuren (een van de bekendste en grootste autosport sponsors), het bandje bij de lichtblauwe Porsche is in Gulf kleuren. Beide Porsches waren bij de Historische races in Zandvoort vorig jaar. De foto met het oranje bandje was bij de afgelopen 24uur van Spa, bij een zakenrelatie die daar een Lamborghini mee heeft racen.

C) Die mogelijkheid zit er inderdaad nog niet, goed om te weten dat dan nog komt!

• Like
Reactions: MHe225

·
Registered
1,481 Posts
Hallo allemaal! Ook ik zal me even voorstellen!

Ik ben PP en enigzins horloge-fan (echt? Ja!) Horloge-liefde is voornamelijk te danken aan mijn vader, die ook 2 mooie horloges heeft. Van daaruit langzaam door gegroeid.

Het begon allemaal op mijn 14de (denk ik, ongeveer toen iig) toen ik, na een seizoen grasmaaien, een Fossil Blue Titanium Chronograph TI-5010 kocht. Een horloge dat ik nog steeds heb en dat, ondanks de jaren intensief gebruik, nog steeds prima werkt en zelfs af en toe als reishorloge gedragen wordt.

View attachment 12469943
Welkom en een top introductie met foto's! Zo zien we dat graag natuurlijk :-!

Fraaie collectie ook met een duidelijk waarneembaar thema waarvan we hopen hier in de toekomst nog meer te zien

·
Registered
5,521 Posts
Double-PA) Welke stukken had je nog nooit gezien? De kickstarters? B) Alleen de BMW is van mij said:
ad A - De Kickstarters niet en deze specifieke Fromanteel - ik ken het merk, op geattendeerd door Neeko, ook 'n bezoeker hier. Woonachtig in Canada met Nederlandse roots.

ad B - Ik herkende de kleuren en vroeg mij af ...... BMW is niet verkeerd; moet eigenlijk eens kijken of er nato's zijn in het ruitjes motief van de VW GTI .......

·
Registered
26 Posts
ad A - De Kickstarters niet en deze specifieke Fromanteel - ik ken het merk, op geattendeerd door Neeko, ook 'n bezoeker hier. Woonachtig in Canada met Nederlandse roots.

ad B - Ik herkende de kleuren en vroeg mij af ...... BMW is niet verkeerd; moet eigenlijk eens kijken of er nato's zijn in het ruitjes motief van de VW GTI .......
Even snel voor je gekeken, maar ik kan niet direct GTi Nato's vinden.
Deze specifieke Fromanteel is ook lastig te vinden denk ik, volgens mij zijn er maar 500 stuks gemaakt en allemaal weggegeven.

• Like
Reactions: MHe225

·
Registered
4 Posts
Heb mij hier twee jaar geleden aangemeld en er is toch wel het een en ander veranderd, hahaha. Ik studeer géén uurwerktechniek, ik heb gekozen voor International Business aan de HvA. Inmiddels wél werkzaam bij een AD in Amsterdam :). Ben benieuwd waar ik over twee jaar ben :). Ik ga dan op exchange naar het buitenland.

·
Registered
1 Posts
Dag allemaal, mijn naam is Maarten. Sinds kort ben ik mij meer gaan interesseren in horloges. Ik heb er nu vier en begin langzaamaan een idee te krijgen van wat ik interessant vind en waar ik meer van wil hebben. Mijn interesse gaat uit naar automaten of solar. Verder moet het horloge een aparte 24-uurs wijzerplaat hebben. Een leuk stukje techniek erbij is een bonus. Goed, dit lijstje van eisen is net zo hard als de kenmerken waar een Seiko 5 aan "moet" voldoen. Mijn 5 komt een beetje in de buurt maar mist wat ik "een leuk stukje techniek" noem. Dat kan van alles zijn, denk aan de Casio Wave Ceptor of Oceanus. Niks baanbrekends maar wel "leuk".

Mijn horloges zijn, in willekeurige volgorde:

Emporio Armani AR-2448
Dit horloge heb ik gekregen van een goede kennis. Sentimentele waarde. Het is puur gekocht op uiterlijk. De 24-uurs wijzerplaat uit mijn lijstje van eisen kan ik afvinken.

Seiko V657-910
Als tiener heb ik dit horloge van mijn ouders gekregen. Het voldoet op geen enkel punt aan wat ik nu zoek maar de sentimentele waarde is natuurlijk hoog. Zoals je op de foto hieronder kunt zien, is het horloge in de loop der jaren flink beschadigd. Ik moet het maar eens laten repareren en oppoetsen.

Seiko 5 SSA065
Toen mijn interesse in horloges toenam, ben ik gaan rondkijken voor een Seiko 5. Deze is nieuw, als in niet tweedehands, en kon ik voor een leuke prijs krijgen inclusief modificatie (glas vervangen door saffier). Ook hier een 24-uurs wijzerplaat, en natuurlijk automaat.

TokyoFlash Kisai RPM SS
Een paar jaar geleden heb ik me gek laten maken door de ontwerpen van TokyoFlash. Ik houd van aparte ontwerpen en dan ben je bij TokyoFlash aan het goede adres. Maar de bouwkwaliteit is om te huilen. Achteraf heb ik er spijt van dat ik het horloge gekocht heb. Je betaalt er echt veel te veel voor. Hij ligt nu ergens in een doos te verstoffen. Een render, video en uitleg over de werking zijn te vinden op de website van Tokyo Flash (museumsectie) waar ik als nieuwe gebruiker nog niet naar mag linken.

Dan nog een zakhorloge. Ik heb geen idee wat het is, maar op de wijzerplaat staat British Silver Co. Een plaatje van alles behalve de RPM SS:

Watch Analog watch Watch accessory Fashion accessory Jewellery

Ik ben vrij nieuw op het forum. Als gast heb ik wel rondgekeken, maar nog niet langer dan een paar dagen. Ik hoop hier ideeën op te doen voor nieuwe aankopen en tips te lezen zodat ik weloverwogen keuzes kan maken.

·
Registered
1,639 Posts
Goedemiddag allemaal!

Ik had niet verwacht hier een Nederlands forum tegen te komen.

Ik ben 'Dedan' uit Utrecht en ik ben relatief kort geleden voorzichtig begonnen met verzamelen.
Mijn eerste horloge kreeg ik ooit van mijn vader. Een Seiko dat toen al veel gedragen was met een hoop karakteristieke krassen.
Vervolgens kocht ik mijn eerste horloge; een Casio.

Nu, heel wat jaartjes later, kijk ik met name naar homages (past beter in mijn budget). Hiermee probeer ik vooral ook verschillende smaken uit te proberen.
Mijn zogenaamde 'holy grail' is toch wel de speedmaster professional die ik in de toekomst hoop te bemachtigen.

Een greep uit mijn bescheiden verzameling:

• Like
Reactions: Al Faromeo

·
Registered
694 Posts
Wel heel rustig hier ja. HoldMyWatch, woonachtig in de VS. Ik heb momenteel 4 horloges die ik draag.

Tissot luxury powermatic 80 diamond
Maurice Lacroix Pontos Day Date
Armand Nicolet M02 complete calendar
Ball Trainmaster Cannonball II

Leuk om wat Nederlandse mensen op dit forum te zien. Al zijn er schijnbaar niet zoveel.

·
Registered
2,028 Posts
Ben 15 jaar geleden uit NL naar de VS vertrokken voor een mooi avontuur. Zit al 10 jaar op WUS, maar sinds de laatste paar jaar pas echt actief met posten en het verzamelen van (duik-)horloges. Sinds vorig jaar ook bezig met modden, voornamelijk met dials van de BSH draadje.

Mijn collectie heeft veel Seiko’s, maar de pronkstukken zijn:
Omega SMP300 2254
Hamilton Intra-Matic 68 LE
Seiko MarineMaster 300m SBDX017
Tag Heuer F1 CAH1110

Groeten!

IG: Duikhorloge

·
Registered
2,028 Posts
Dank voor het welkom.

Voordat ik naar de VS kwam woonde ik lange tijd in Amsterdam en ben mijn VS avontuur begonnen in Philadelphia, toen Cambridge, MA (Boston). Daarna Long Island, NY en nu weer terug in Philadelphia/NJ burbs. Ben een paar maanden na mijn aankomst in de VS een Nederlandse vrouw tegengekomen en mee getrouwd (wat zijn de kansen nietwaar met zoveel Amerikaanse vrijgezellen). Ben werkzaam in het onderwijs/sport.

Uit het archief:

IG: Duikhorloge

·
Registered
135 Posts
Leuk om wat Nederlandse mensen op dit forum te zien. Al zijn er schijnbaar niet zoveel.
Volgens mij lezen hier aardig wat Nederlanders mee, maar houden ze zich gewoon op in de Engelstalige draadjes. Wij krijgen de Engelse taal over het algemeen zo met de paplepel ingegeven, dat het de meesten niet zo heel veel uit maakt. Voor de Nederlandstalige horloge content zitten de meeste (ex-) landgenoten gewoon op Horlogeforum.nl.

Oh, heb ik mij al eens voorgesteld eigenlijk?
Hans, 52 uit Nederland (omgeving Amsterdam)...

Dit is de huidige collectie:

281 - 300 of 331 Posts