WatchUSeek Watch Forums banner

1 - 12 of 12 Posts

·
Registered
424 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ik heb het ook al in het Jorg Scauer/Stowa topic gepost, maar probeer het hier ook nog maar ff.
Ik heb een Flieger ohne logo overgenomen die pas van april dit jaar is en nu valt me iets op aan de kast. Het lijkt alsof er in de bezel bij de 6 een soort van sleuf zit. (tussen de bezel en de kast zelf) Zoals je vroeger op het achterdeksel van een drukbodem zag zeg maar.
Ik het geprobeerd het op foto te krijgen.
Ik vroeg me dus af of dit hoort of dat het een fabricage foutje is. Ik denk zelf dat het hoort, omdat het er zo clean uitziet. Het stoort me in dit geval ook niet echt, maar wil het toch wel graag weten :)

Een fatsoenlijk voorstellen van het horloge komt een andere keer nog, eerst de originele band binnen krijgen en dan fatsoenlijke foto's maken.

·
Registered
424 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Ja diegene waar ik van gekocht heb had er ook al verschillende gehad. Was hem ook nooit opgevallen.
Het schijnt, heb ik in het andere topic gelezen, te zijn zodat de horlogemaker (of zelf) de bezel van de kast af kan krijgen.
Ik moet eerlijk zeggen dat het me meteen opviel. Het stoort me niet echt, maar ik zie het wel.

·
Registered
4,796 Posts
Ja diegene waar ik van gekocht heb had er ook al verschillende gehad. Was hem ook nooit opgevallen.
Het schijnt, heb ik in het andere topic gelezen, te zijn zodat de horlogemaker (of zelf) de bezel van de kast af kan krijgen.
Ik moet eerlijk zeggen dat het me meteen opviel. Het stoort me niet echt, maar ik zie het wel.
Zal idd zijn om de bezel van de kast te kunnen halen. Heb het ook nog niet eerder gezien, want meestel is het een kwestie van voorzichtig drukken en dan schieten ze los. Moet wel zeggen dat ik vaak op deze plek schade zie. Hiermee wordt dat wel beter voorkomen, mits de horlogemaker even de tijd neemt om te zien dat deze gleuf aanwezig is.

·
Registered
424 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Je snapt wel dat mocht ik het ooit nodig vind het er even bij zeg, of hem gewoon naar Jorg stuur :)

·
Registered
4,796 Posts
Je snapt wel dat mocht ik het ooit nodig vind het er even bij zeg, of hem gewoon naar Jorg stuur :)
Als je het onthoud... althans dat zou mijn probleem zijn, dat ik het domweg vergeet of er niet meer aan denk.

Enfin, komt vast goed en laten we hopen dat het niet nodig zal zijn om de bezel eraf te halen. :) Overigens nog gefeliciteerd met deze aanwinst natuurlijk!

·
Registered
424 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Dat vergeet ik niet hoor. En dank je wel, na het weekend komen er betere foto's en een fatsoenlijke voorstel ronde hoor.

·
Registered
424 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Ook altijd leuk:

Dear mcfr,

Thank you for your post.

Please note, that the "gap" at the 6 o´clock position in the case is on each and every case of our watches. (besides the Marine Original) This "gap" has following technical background:

Its function is to open the case (for cleaning the movement or for repair) easily for the watchmaker without making scratches to the case surface.

We can guarantee, that this "gap" is only a technical purpose and not a production error or a defect.

Best Regards

Jörg Schauer

·
Registered
4,796 Posts
Ook altijd leuk:

Dear mcfr,

Thank you for your post.

Please note, that the "gap" at the 6 o´clock position in the case is on each and every case of our watches. (besides the Marine Original) This "gap" has following technical background:

Its function is to open the case (for cleaning the movement or for repair) easily for the watchmaker without making scratches to the case surface.

We can guarantee, that this "gap" is only a technical purpose and not a production error or a defect.

Best Regards

Jörg Schauer
Idd erg netjes!! Had hij dit op het forum gepost of heb je een mail ontvangen?

1 - 12 of 12 Posts