WatchUSeek Watch Forums banner

Ik heb kennis van uurwerken opgedaan door:

• Opleiding

Votes: 2 15.4%
  • Cursus

Votes: 0 0.0%
  • Seminar

Votes: 0 0.0%
  • Werkervaring

Votes: 2 15.4%
  • Internet

Votes: 7 53.8%
  • Geen

Votes: 4 30.8%
1 - 6 of 6 Posts

·
Registered
43 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ik ben student en al enige tijd actief op watchuseek, het is zo dat ik vooral fora lees ipv actief berichten plaats..mijn interesse naar uurwerken neemt alleen maar toe. Nu zit ik er over na te denken om naast mijn opleiding een (deeltijd)opleiding uurwerktechniek te volgen, ik heb gelukkig nog tijd genoeg.

Zijn er hier horlogeliefhebbers (WIS) die een uurwerk- opleiding/cursus of seminar hebben gevolgd en zijn gaan werken in de "horlogeindustrie" (lees: horlogemaker/ designer etc). Graag hoor ik ook jullie ervaring mbt de werkgelegenheid.

Ik hoor het graag!

·
Registered
4,670 Posts
Ik geloof dat de grote concurrent van WUS (Timezone) online cursussen verzorgt. Heb er zelf geen ervaring mee maar ben ook wel geinteresseerd in wat meer diepgang met betrekking tot het zelf onderhouden/repareren van mechanische horloges. Veel verder dan een kroonstam vervangen ben ik nog niet gekomen.

·
Registered
71 Posts
Hoi Lester,

Ik heb de beide cursussen gedaan bij Timezone. Prima start. Wel de goede gereeschappen gelijk aanschaffen. Ik heb de aanbevolen sets bij deze cursus besteld en was daar zeer tevreden over. (als start set)
Als je meer wilt weten stuur me dan een PM, kunnen wel even bellen hierover als je wilt.

Gr
ROnP

·
Registered
71 Posts
Hoi mywatch.

De deeltijdopleiding in Schoonhoven voor uurwerktechniek kleinwerk (horloges) start dit jaar helaas niet. Wel start de grootwerk deeltijd opleiding in Augustus dit jaar.

Gr

RonP

·
Registered
43 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Bedankt voor jullie reacties.