WatchUSeek Watch Forums banner

Wat is uw ideale horlogemaat (kast)?

9.9K views 99 replies 92 participants last post by  Rossgallin  
#1 ·
Voor mij is het 42 mm. Groot genoeg om er substantieel (en mannelijk) uit te zien, maar niet te groot om opzichtig te lijken. Persoonlijk verafschuw ik de trend van kleine horloges. Alles kleiner dan 40 mm ziet er voor mij gewoon te iel uit.

#2 ·
Voor mij is het 42 mm. Groot genoeg om er substantieel (en mannelijk) uit te zien, maar niet te groot om opzichtig te lijken. Persoonlijk verafschuw ik de trend van kleine horloges. Alles kleiner dan 40 mm ziet er voor mij gewoon te iel uit.
Ik ben het eens met je eerste punt, maar oneens met je tweede! 42 mm is zo'n beetje mijn maximale maat, maar ook een sweet spot. Het ziet er goed en “vol” uit op mijn pols, een goede maat om wrist candy te laten zien: maar ik zie er een beetje ordinair uit op alles wat groter is en ik ben blij dat er een verschuiving is naar verstandige maten. Niet dat iedereen een 36 mm hoeft te rocken, maar ik ben blij dat je nu niet per se een centimeter verder hoeft te gaan om leuke dingen te krijgen.

#3 ·
39 mm is het kleinste dat ik neem. Mijn pols is plat 7 inch. Misschien komt het omdat ik al zo lang gewend ben aan Seiko duikers, dat een “gemiddeld” formaat horloge te veel wegvalt in mijn ogen (ook al zien ze er nog steeds goed uit). 40-43 mm is mijn sweet spot. Ik ben het ermee eens dat ik misschien te gewend ben geraakt aan een horloge met polspresentie. Alles boven de 44 mm komt echter in vreemd Invicta-gebied…

#4 ·
Ik heb 33 mm, 34 mm, 35 mm, 36 mm, 38 mm, 40 mm, 41 mm, 43 mm, 44 mm, 45 mm, 56 mm horloges voor mijn 7 1/4" pols. Het enige wat je nodig hebt, is vertrouwen in je eigen mannelijkheid.

33 mm horloges waren vroeger HEREN horloges. Sinds wanneer zijn mannen zo onzeker geworden dat ze bij elke beurt gerustgesteld moeten worden? Deze maatvraag komt constant terug. Echte mannen hoeven niet continu gerustgesteld te worden over de grootte van hun..... wat dan ook

Image

Image

Image

Image

34 mm, 38 mm, 43 mm en 56 mm respectievelijk.

#72 ·
Ik heb 33 mm, 34 mm, 35 mm, 36 mm, 38 mm, 40 mm, 41 mm, 43 mm, 44 mm, 45 mm, 56 mm horloges voor mijn 7 1/4" pols. Het enige wat je nodig hebt, is vertrouwen in je eigen mannelijkheid.

33 mm horloges waren vroeger HEREN horloges. Sinds wanneer zijn mannen zo onzeker geworden dat ze bij elke beurt gerustgesteld moeten worden? Deze maatvraag komt steeds terug. Echte mannen hoeven niet continu gerustgesteld te worden over de grootte van hun..... wat dan ook

View attachment 16640148
View attachment 16640152
View attachment 16640154
View attachment 16640149

34 mm, 38 mm, 43 mm en 56 mm respectievelijk.
Ik ben dol op de Hamilton, ik neem aan dat dat de 38 mm is? Perfecte maat voor mij persoonlijk.

#5 ·
Tussen 35 en 49 mm, afhankelijk van meerdere andere factoren (vorm, kleur, ontwerp, afstand tussen de lugs, enz.)
Normaal gesproken probeer ik het voordat ik koop, als ik het mooi vind staan op mijn pols, dan maakt het me niet uit wat de diameter van de kast is.

#6 ·
Moest je echt een draadje aanmaken om de wereld te vertellen dat je een hekel hebt aan kleine horloges?

Hoe dan ook, de kleinste die ik heb gehad is 38,5 en mijn grootste is 44 - ik geniet van beide evenveel. Ik zou zelfs nog kleiner of groter kunnen gaan, maar dat hangt af van de dikte. Het hangt ook af van of het allemaal wijzerplaat is of dat het een prominente rehaut, chapter ring of externe bezel heeft.

#7 ·
Ik denk dat 38-42 over het algemeen mijn voorkeur heeft, waarbij 40x47 L2L zo ongeveer ideaal is. Ik denk dat mijn 36mm Omega zo klein is als ik zou willen gaan. Ik heb niets tegen meer vintage maten, het is meer een kwestie van leesbaarheid. Ik zal zeggen dat mijn 36mm een klasse heeft die de 40+ duikers gewoon niet hebben, wat prima is, want daarom draag ik ze niet. Horloges zoals de 43mm dress watches van Oris zien er echter een beetje belachelijk uit, tenzij je bijzonder grote polsen hebt.

#11 ·
Ik hou van 42-45 mm, afhankelijk van de vorm van de kast. Ik heb ook geen probleem met kleinere maten. De reden waarom een breed scala aan maten bij mij werkt (misschien kunnen anderen met een vergelijkbare arm-/polsvorm dit bevestigen) is dat mijn polsgebied vrij slank is (kan seizoensgebonden schommelen tussen 6,75 - 7,25 inch, afhankelijk van het seizoen of het seizoen waarin ik in vorm ben), maar mijn bovenarm relatief groot is. Een 34 mm kan dus nog steeds gedragen worden als alleen mijn pols zichtbaar is (lange mouwen etc.) en een 45 mm duiker met een grote, dikke ss armband kan gedragen worden (tanktop etc. buiten, sport etc.) Ik zie er in beide gevallen uitzonderlijk uit.

#93 ·
Ik hou van 42-45 mm, afhankelijk van de vorm van de kast. Ik heb ook geen probleem met kleinere maten. De reden waarom een breed scala aan maten bij mij werkt (misschien kunnen anderen met een vergelijkbare arm-/polsvorm dit bevestigen) is dat mijn polsgebied vrij slank is (kan seizoensgebonden schommelen tussen 6,75 - 7,25 inch, afhankelijk van het laagseizoen of het seizoen waarin ik in vorm ben), maar mijn bovenarm relatief groot is.
Dus een horloge van 34 mm kan nog steeds worden gedragen als alleen mijn pols zichtbaar is (lange mouwen etc.) en een duiker van 45 mm met een grote, dikke roestvrijstalen armband kan worden gedragen (tanktop etc. buiten, sport etc.) Ik zie er in beide gevallen uitzonderlijk uit.
We hebben denk ik wat foto's nodig! :D
Je bent een grappige kerel.

#13 ·
Dit hangt natuurlijk af van het type horloge, maar één ding is zeker: ik geef er nu de voorkeur aan dat horloges kleiner zijn dan vroeger. Voor mij zouden duikhorloges tussen 38 mm en 41 mm moeten zijn. Sporthorloges van 36 mm tot 40 mm. Dress watches van 36 mm tot 38 mm. Lug-to-lug en diepte spelen hierbij ook een grote rol.

#15 ·
Naarmate ik ouder word, geef ik de voorkeur aan grotere horloges omdat ze voor mij gemakkelijker te lezen zijn.

Ik heb drie geklede horloges: twee van 39 mm en één van 40 mm. Ik heb drie casual horloges: één van 40 mm, één van 45 mm en één van 46 mm. En tot slot heb ik een 'beater': 43 mm. Ze zitten allemaal comfortabel om mijn pols van 7,4 inch.

Dus ik weet niet zeker of ik een 'ideale maat' heb, maar ik geef wel de voorkeur aan minimaal 40 mm.

• Like
Reactions: eynlai and Tseg
#16 ·
Moeilijk te zeggen, aangezien het naar mijn mening afhangt van een hele reeks metingen, niet alleen van de diameter alleen.

Ik vind dat L2L en lugbreedte er bijna evenveel mee te maken hebben als de kastdiameter. Wat de diameter betreft, zou ik zeggen dat 41-42 mijn sweet spot is.

Van al mijn horloges lijkt deze het beste om mijn pols te passen. De diameter is iets kleiner dan ik normaal draag, 41 mm, maar de 50 mm L2L en 22 mm bandbreedte maken hem bijna perfect voor mijn 7,5 mm pols.

#17 ·
Ik ben een lange kerel (2,04 m) met behoorlijk stevige (20,5 cm) en brede (6,5 cm) polsen, dus horloges met een kastdiameter van minder dan 40 millimeter lijken op dameshorloges bij mij.
Het kleinste horloge in mijn huidige collectie, de Blancpain Fifty Fathoms Concept 2000, meet 40,5 millimeter in diameter, terwijl de grootste, de Clerc Hydroscaph H1 Chronometer, maar liefst 48 millimeter meet.
Tussendoor zitten: IWC Aquatimer GST met 42 mm, Porsche Design by IWC Ocean 2000 met 42,5 mm, Eterna KonTiki Diver 200M met 44 mm, Vulcain Cricket Aviator Diver X-Treme met ook 44 mm en Eterna KonTiki Diver 1000M met een kastdiameter van 46 mm.

#19 ·
Ik hou van duikhorloges en ik denk dat 42 mm mijn sweet spot is. Eigenlijk alles van 40-42 mm in een duikhorloge en 38-40 in een veldhorloge. Ik heb het gevoel dat ik gevoeliger ben voor de hoogte bij bepaalde ontwerpen dan voor de breedte. Ook realiseer ik me, hoe meer ervaring ik krijg in deze hobby, hoe meer ik me realiseer hoe bepaalde horloges anders dragen in vergelijking met hun werkelijke maat. Mijn 44 mm MM300 is hier een goed voorbeeld van. Het is een groot horloge, maar draagt als een 42 mm.

#36 ·
36mm-41mm is mijn bereik voor mijn kleinere pols. Ik ga absoluut niet over of onder dit bereik.

Ik heb de neiging te denken dat 36-38mm zonder grote of draaiende bezel (39 met genoemde bezel) er het beste uitziet op mij: tijdloos, maar toch zichtbaar. Dat gezegd hebbende, mijn mooiste stukken zijn 39-41mm, de meeste zonder grote bezel, dus ik houd me niet echt aan wat als mijn ideale maat zou kunnen worden gezien, maar eerder aan wat ik echt leuk vind 😂
Ik ben het eens! 36-39 is geweldig! Ik begin te wennen aan 40 en begin het leuk te vinden als het een draaiende bezel heeft. Kan niet over 41, tenzij het mijn G-shock is

#21 ·
Image

#29 ·
Waarom is dit geen peiling?
Goede vraag.

#24 ·
40 tot 42 mm is de maat voor mij, maar ik heb wel een paar oudere 38/39 mm horloges die ik erg mooi vind, hoewel sommige 42 mm horloges, als ze te dik zijn, te groot kunnen lijken op mijn pols. Ik heb een 45 mm en erg dik horloge geprobeerd en kon niet geloven hoe iemand het kon dragen, maar sommigen vinden ze mooi.